Bienvenidos a Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lindy Gijsbrechts - WaarBenJij.nu Bienvenidos a Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lindy Gijsbrechts - WaarBenJij.nu

Bienvenidos a Buenos Aires!

Blijf op de hoogte en volg Lindy

11 September 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Speciaal voor alle nieuwsgierige mensen onder jullie, bij deze mijn eerste update. Ik heb nog niet veel meegemaakt, maar ik kan jullie in ieder geval vertellen dat ik veilig ben aangekomen! Zondag al.... ;)
Ik zal jullie niet vervelen met details over Schiphol, London Heathrow of Buenos Aires Ministro Pistarini. Korte samenvatting is dat ik na 1 + 14 uur vliegen veilig ben aangekomen, dat ik gelijk bij de douane m'n eerste paspoortstempel mag ophalen en dat ook m'n bagage, na een erg korte overstap in Londen, veilig is aangekomen. Op het vliegveld staat al iemand te wachten met een bordje met m'n naam erop, waarna ik in een taxi word gezet en naar m'n hostel word gebracht. Het hostel ziet er prima uit en het voelt alsof ik weer in Nijmegen op kamers woon. Behalve dat hier iedereen Spaans spreekt en ik niet....
Gelukkig mocht ik maandag meteen starten met Spaanse lessen. Elke ochtend van 9 tot 1 zit ik in een groepje met een Duitse en een Turkse jongen mijn Spaans te oefenen. De lessen zijn vrijwel helemaal in het Spaans, met soms wat Engelse uitleg, dus het is vooral veeeeel luisteren en óf begrijpend ja knikken óf moeilijk kijken als ik het niet snap. Gelukkig kan ik na vier dagen al een hoop meer ja knikken dan de eerste dag en ook op straat of in het hostel probeer ik mijn Spaans te oefenen met wat simpele zinnetjes.
Na de lessen zijn we tot nu toe steeds gaan lunchen met de verschillende studenten van de talenschool, waaronder een aantal Nederlanders. Daarna organiseert de talenschool activiteiten, zoals maandag een bezoek aan de wijk La Boca, dinsdag extra bijles ("blabla club") en woensdag een bezoek aan het Museo Nacional de las Bellas Artes (of zoiets op z'n Spaans). 's Avonds is het óf zelf koken, óf uit eten en daarna huiswerk maken en filmpje kijken met Nadine, m'n reis-, studie- en kamergenootje.
Tot nu toe dus nog redelijk gestructureerde dagen. Wat heel fijn is, omdat er toch wel een hele hoop nieuwe indrukken op me af zijn gekomen de afgelopen dagen. Daarnaast is het erg vermoeiend om de hele dag te moeten switchen tussen Nederlands, Engels, Spaans en Duits. Maar verder niets te klagen! Ik heb nog niet heel veel van Buenos Aires kunnen zien, maar de mensen zijn vriendelijk en de stad ziet er schoon uit. Aangezien het hier net winter geweest is mag de temperatuur nog wel wat stijgen, maar het zonnetje laat zich overdag meestal wel zien.
Het is hier nu 19.00 uur, dus ik ga zo eten. Morgen nog naar Spaanse les en dan gaan we in de middag met de studiegenootjes naar een tango cursus. Ik hou jullie op de hoogte ;)
Liefs!

  • 12 September 2014 - 08:50

    Evi:

    Jaaa ik ben een van die nieuwsgierige! Hoewel ik je al bijna elke dag spreek vind ik het super leuk dit te lezen. Wat een kleurrijke gebouwen hebben ze daar :) ik zal proberen je voortaan in het Spaans te appen zodat je nog meer kan oefenen hihi. Nou laat je dans skills daar maar eens zien en ik spreek je snel op Skype! Dikke knuffel!

  • 12 September 2014 - 08:52

    Anouk:

    Hoi lieverd!
    Superleuk om je blog te lezen en je zo in de gaten te kunnen houden :-) De foto's zijn echt tof, die huisjes zien er kei vrolijk uit! Fijn dat alles goed is gegaan met de vlucht en het aankomen en dat je nu even lekker gestructureerde dagen hebt. Heb je onze Spaans vertaalde moppen al gebruikt tijdens de les? ;-) Ik vind het een eer dat je mij zou meenemen naar de Spaanse les haha, dat was kei leuk om te horen :-D Hier in Nederland gaat alles lekker rustig zijn gangetje. Dikke knuffel vanuit de Efteling, Kaatsheuvel, om 8:52 op kantoor ;-) Liefs!

  • 12 September 2014 - 09:08

    Marjolein:

    Super leuk om te lezen Lindy! Hou deze updates er zeker in :-) Veel plezier de komende dagen en tot de volgende update!

    P.s. Wordt de tango ook gefilmd haha?

  • 12 September 2014 - 12:42

    Gerda:

    Natuurlijk hadden we elkaar al gesproken, maar je blog lezen is ook heel leuk hoor. Goed die structuur, kun je langzaam wennen aan je nieuwe leventje. En om op marjolein in te haken, een film van de tango zou wel heel leuk zijn. Groetjes uit het zonnige gilze

  • 12 September 2014 - 12:59

    Sander:

    Goed om te lezen dat de vliegreis goed verlopen is. Ik heb wel echt respect voor je dat je dit grote avontuur in je eentje gaat ondernemen. Heel veel succes met je talencursus en ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's, verhalen en indrukken van de komende weken. Groetjes, Sander

  • 12 September 2014 - 16:21

    Kees En Marian:

    Ja Lindy, wij waren ook een van die nieuwsgierige, iedere dag op je blog gekeken. Fijn te horen dat je een goede reis gehad hebt. En dat de Spaanse les ook iedere dag beter gaat. Ik kan me best voorstellen dat je vrolijk word van die kleurrijke huisjes. Groetjes het ga je goed.

  • 12 September 2014 - 19:14

    Janneke:

    Hoi lieve Lin,
    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen! Zo gaat dat toch wat makkelijker dan op whatsap haha. Het klinkt allemaal erg goed! Ik ben het overigens wel eens met het filmpje van de tangoles, ben heel benieuwd hoe dat was (en eruit ziet:)). Lekker van je weekend genieten en we spreken elkaar snel weer.
    Groetjes vanuit het stiekem toch nog zonnige Gilze xxxx

  • 12 September 2014 - 21:42

    Irma:

    Hoi Lieverd!

    Wat leuk om je blog te lezen en je foto's te zien!
    Ziet er heel mooi uit! Knap dat je dat spaans al sneller kan volgen!
    Blijf lekker van die leuke dingen doen en ik spreek je snel weer!

    Xxxxx

  • 17 September 2014 - 16:31

    Martin En Ina:

    Hoi Nichtje,
    Wij zijn vandaag teruggekomen van vakantie , bijna net zo'n wereldreis als jij maakt: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, Duitsland en terug naar Nederland. We hebben genoten van de landen en veel ondernomen. Heel leuk om te lezen wat jij daar allemaal uitspookt. Het lijkt ons erg gezellig daar bij de "kletsclub" . En tegen de tijd dat je vloeiend Spaans spreekt mag je lekker verder met je vrijwilligerswerk. Hier in Gilze is het echt lekker weer, zonnig en ruim 25 graden.
    Natuurlijk houden we je blog weer goed in de gaten. En...............laat wel op tijd weten als we contact moeten leggen met Robbert ten Brink he. hihihi.
    groetjes van ons.

  • 17 September 2014 - 21:42

    Lisa:

    Hoi lieverd, heel leuk om je ervaringen hier ook in je blog te lezen. Vindt het knap dat je de Spaanse taal zo snel oppakt, doe het je niet na! De mooie foto's zorgen er ook voor dat we een indruk van de omgeving daar krijgen, vooral blijven doen:). Ga zo door en tot skypes, dikke kus x

  • 21 September 2014 - 17:16

    Ingrid Thijssen:

    Hey Lindy,
    wat leuk om te lezen wat je allemaal doet. Heel veel plezier meid!!!
    Groetjes van Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 11288

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 18 December 2014

Zuid-Amerika

Landen bezocht: