¡Chau Buenos Aires! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Lindy Gijsbrechts - WaarBenJij.nu ¡Chau Buenos Aires! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Lindy Gijsbrechts - WaarBenJij.nu

¡Chau Buenos Aires!

Blijf op de hoogte en volg Lindy

05 Oktober 2014 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hallo lieve allemaal!

Het heeft even geduurd, maar hier weer een nieuwe update van de afgelopen twee weken in Buenos Aires. Afgelopen week heb ik bijna geen tijd gehad om te schrijven, maar aangezien ik nu 17 uur in de bus moet zitten kan ik zo mooi m'n tijd doorkomen. Ik was vorige week al begonnen met typen, maar omdat ik nu toch niks anders te doen heb kan ik alles wel wat uitgebreider vertellen. Heb ik gelijk voor mezelf ook wat herinneringen, aangezien alles zo snel gaat dat ik bijna niet kan onthouden wat ik allemaal doe hier.

Oké, flashback naar vorige week.
Maandag (22 sept) zijn we na school met ons groepje naar het kerkhof in Recoleta gegaan, het kerkhof waar ook Evita begraven ligt. We hadden het kerkhof al eens gezien toen we erlangs liepen, maar nu ging onze leraar mee dus die kon er mooi wat over vertellen. Heel bizar eigenlijk dat een kerkhof zo toeristisch is, maar wooooow wat was het indrukwekkend!! Dit is tot nu toe echt het mooiste dat ik in BA heb gezien, hoewel het ook wel een beetje creepy was. Ik voelde me een beetje als op het kerkhof van Harry Potter... Het zijn niet gewoon graven, maar echt tombes/mausoleums of hoe je het wil noemen. Het zijn allemaal familiegraven van de rijke Argentijnen, zoals presidenten, soldaten enz. Betekent dus ook dat er meerdere personen in een graf liggen en in sommige tombes kon je zelfs de kisten nog zien liggen! Creepy dus, maar door de hoge graven juist ook heel indrukwekkend! Daarnaast vond ik het echt groot daar (ook al is er nog een groter kerkhof in BA) en kon je dus zo verdwalen tussen alle tombes door... Gelukkig hadden wij onze leraar bij die ook het graf van Evita kon aanwijzen. Heel opvallend, want dat is ongeveer het kleinste graf op het hele kerkhof. Maar.. (even stukje geschiedenis tussendoor) dat komt juist omdat Evita juist opkwam voor de arme mensen en de arbeiders enz en dus niets van al die luxe moest hebben. Later meer over Evita.
Dinsdag was er na school weer de conversation class, maar aangezien die vorige week zo saai was, had ik deze week geen zin om te gaan. 's Middags dus maar wat op m'n kamer gehangen en m'n was naar de wasserij gebracht. 's Avonds ben ik met Joyce en Nadine naar het politiebureau gegaan. Hier was weer goed te merken dat de Argentijnen het niet echt op snelheid hebben... Nadat ik heel m'n verhaal had gedaan en de officier alle gegevens had ingevuld, bleek dat de printer het niet deed en hij mijn aangifte niet had opgeslagen. Kon ik alles dus nog een keer vertellen.. Uiteindelijk is het dan gelukt en heb ik nu iig alles zwart op wit staan voor de verzekering. Daarna zijn we lekker bij Joyce thuis gaan eten en hebben we zelf pannenkoeken gebakken! Feels like home <3
Woensdag na school zijn we, lekker Nederlands!, gaan fietsen! Super leuk. We hadden vanuit school fietsen gehuurd en zijn toen naar Puerto Madero gefietst, de nieuwste wijk van BA die aan zee grenst. Eenmaal daar aangekomen waren we echt even in een andere wereld. Zoveel groen en rust en stukje van de (bruine) zee gezien. Was echt heel leuk en relaxed. Toen we weer thuiskwamen had de huisbaas nieuwe huissleutels voor me, dus dat was helemaal fijn. Kan ik voortaan weer zelf op pad en ben ik niet afhankelijk van Nadine d'r sleutels ;)
Donderdag zijn we, heel leuk, naar het theater geweest. Ik heb wat filmpjes maar weet niet of ik ze geplaatst krijg, maar anders moet je ff googlen naar fuerza bruta. Het was een show met echt heel veel effecten met water, wind, licht etc. Echt heel leuk! En er werd geen woord in gesproken, wat voor ons dus wel fijn was ;) Daarna zijn we nog een ijsje gaan eten en gaan borrelen.
Tenslotte vrijdagmiddag nog even op pad gegaan. Met Nadine, Tobi en Bob ben ik naar de paardenraces in Palermo gegaan. Dat is hier namelijk blijkbaar best wel een groot iets. Maar iedereen die mij een beetje kent kan wel raden dat dit niet echt mijn favoriete uitje was ;) Ach, gelukkig was het gratis en was het lekker weer ;) Vrijdagavond hebben we weer lekker genoten van het Argentijnse nachtleven.

Het weekend was echt lovely! We zijn zaterdag naar Colonia in Uruguay geweest. Was een uurtje met de boot en daarna waren we echt in een andere wereld! Veel rustiger, schoner en minder hectisch dan de drukke stad. We hadden een golfkarretje gehuurd om de stad door te crossen. Wat achteraf heeel handig was, aangezien iedereen in Uruguay dollars wilde pinnen. Helaas was de eerste automaat al snel leeg, dus hebben we nog 10 automaten gezocht waar onze Europese passen wel geaccepteerd werden. De dollars kun je namelijk voor een hele gunstige koers wisselen in Argentinië. Uiteindelijk had iedereen het geld dat ze wilden en hebben we nog lekker door de stad gelopen en met onze raceauto langs de kust gecrosst. Voor de liefhebbers: ik zou Colonia echt aanraden! Vond het mooier dan Tigre, maar dat lag ook wel aan het weer. 's Avonds waren we echt zo brak na die 3 uurtjes slaap, dat we nog in Puerto Madero uit eten zijn geweest maar de kroeg niet meer hebben gehaald.
Zondag lekker asociaal lang uitgeslapen en 's middags nog met Nadine, Joyce en Tobi naar Teatro Colon geweest. Was weer goed voor ons Spaans want we hadden een Spaanse rondleiding.

Maandag (29 sept) zijn we met school gaan picknicken in het park. Het was nationale supermarktdag (ofzo), waardoor de gewone supermarkten dicht waren en we onze boodschapjes bij de Chinees moesten halen (waarom hadden ze dat bij de Emte nou nooit?!). 's Avonds was er een festival in de stad waar we lekker hebben gedanst.
Dinsdag ben ik na school naar het museum van Evita geweest, wat heel interessant was, zeker omdat ik het kerkhof dus ook al gezien had. Ik kende het verhaal van Evita vooral van de film, maar in het museum werden ook nog andere dingen verteld.
Woensdag zijn we met school nog naar een museum geweest. Iets over de 200 jaar geschiedenis van BA. Maar ik was een beetje duf dus heb eigenlijk niet echt opgelet. Weinig toegevoegde waarde voor mij dus haha.
Donderdag begon het weekend al een beetje voor ons. Omdat het onze laatste week op school was wilden we nog wel iets gezelligs doen met de studenten en docenten. Zijn dus lekker uit eten geweest en cocktails gedronken. Wat te merken was de dag erna op school, want iedereen was te laat en duf (ook de leraren dus). Maar omdat we zulke brave studentjes zijn geweest hadden we het vrijdag verdiend om film te kijken op school. Daarna kreeg ik mijn Spaans certificaat en was het afscheid nemen van school en de leraren :( Heb echt een hele fijne tijd gehad op school en een hele hoop geleerd. Maar niet lang getreurd, want 's avonds moesten we natuurlijk onze tijd in BA goed afsluiten! Eerst heerlijk uit eten geweest (beste Italiaanse restaurant!) en daarna op stap met de klasgenootjes en hostelgenootjes.

En nu zijn we hier, zaterdag 4 okt, in de bus naar Iguazu. Na 2 uur slaap (zzzzzz) moesten we om 10 uur uitchecken uit het hostel. Met een volgepropte backpack hebben we inmiddels vaarwel gezegd tegen BA (vooruit, we komen er dinsdag nog ff terug voor een korte overstap op het vliegveld). Samen met Nadine en Anabel, een Duits meisje dat bij ons op de talenschool heeft gezeten, zullen we morgenochtend aankomen in Iguazu, om daar 3 dagen te besteden. Iguazu heeft de wereldberoemde watervallen op de grens bij Brazilië. Dinsdagochtend pakken Nadine en ik dan het vliegtuig naar Mendoza (35 uur met de bus zagen we niet echt zitten) en dan na een paar dagen willen we door naar Salta in het noorden en daarna door Bolivia om uiteindelijk 19 okt aan te komen in Cusco, Peru. 20 okt start dan ons vrijwilligerswerk.
Inmiddels zit er al zo'n vijf uur op in deze bus en het valt niks tegen. Stoelen kunnen ver plat, je hebt veel beenruimte met voetenstuk en de stoelen zijn eerder te vergelijken met bioscoopstoelen dan de busstoelen die wij kennen :) Het begint nu ook donker te worden buiten, dus ik ga zo mijn slaap van afgelopen week maar inhalen. Nog 12 uur te gaan! Hoop dit verslag zsm te kunnen plaatsen, maar de foto's uploaden zal nog even duren denk ik. Eerst leuke dingen doen! Heb er in ieder geval heeel veel zin in om wat meer van het land te gaan zien en het echte reizen mee te maken :D Zullen we eens kijken hoe het Spaans in het echte wereldje gaat.

Dikke knuffel allemaal! Liefs!

(Ps. Net aangekomen in Iguazu)

  • 05 Oktober 2014 - 15:22

    Janneke:

    Hee schattie, wat een leuk verhaal weer! Het lijkt me inderdaad even lastig om afscheid te nemen na zoveel leuke weken, maar het echte reizen kan beginnen! spannend en leuk joh:) heel veel plezier komende twee weken en we houden contact! we zien de foto's wel verschijnen

  • 05 Oktober 2014 - 19:19

    Anouk:

    Hoi lieverd, wat leuk weer om te lezen! Wat maak je veel leuke dingen mee en ik ben blij dat je dat een beetje met ons kunt delen ^^ Ik ben wel jaloers hoor op al het moois dat je daar ziet maar ik gun het je van harte uiteraard!! Dikke kus en we houden contact! Liefs

  • 06 Oktober 2014 - 11:49

    Carla En Pieter:

    Prachtig reisverhaal. Mooie indrukken meegemaakt voor in je rugzak voor later. Nog veel reisplezier en succes met het werk! xx liefs uit Chaam

  • 06 Oktober 2014 - 18:53

    Lia:

    Leuk om je op deze manier te volgen Lindy, nog een hele fijne tijd.
    Groetjes uit gils xxx

  • 06 Oktober 2014 - 21:38

    Gerda En Manon En Stan:

    mooi om weer te lezen lindy, geweldig allemaal.
    eigenlijk zijn we wel jaloers hoor, geniet ervan.
    ook buurman Jan wenst je nog heel veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 11250

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 18 December 2014

Zuid-Amerika

Landen bezocht: